Tuesday, January 25, 2011

Buku Resepi

*credit to google*


Semenjak suka buat cake dan mencuba resepi2 baru ni saya mula terfikir nak buat "Buku Resepi". Even orang dah semakin canggih dengan ada blog and google. Segala resepi boleh jumpe kan. Tujuan nak buat buku resepi ni untuk abadikan resepi2 yang saya try dan berjaya. Berjaya dalam erti kata lain sedap dan menepati citarasa.

Kalau ikutkan banyak resepi yg dh try..maybe 70% je menjadi. 30% telah dicampak ke tong sampah. huhuhu..

Lgpon tgk Buku resepi MIL cam best plak kalau saya ada buku resepi sendiri then bila dah tua2..anak2 saya plak mewarisi buku resepi tu kan. Eceh..dah siap berangan.

Tapi hasrat di hati nak buat cam buku scrap pon ada. Lagi menarikkan..tapi tu hajat le..tak tau le rajin ke idak. Jangan rajin half way je sudah le kan.

Teringat zaman2 ada diary dulu. Mmg cukup rajin la buat bagi cantik2..Cantik2 bila hati sedang berbunga2 le kan. Kalau masa hati kecewa mesti suram je page tu..tak pon basah kerana air mata. Waahh..sungguh jiwang waktu tu.

Tapi bila dah bertemu cinta hati..'kerajinan" utk tulis dalam diary terus hilang. Kenapa eh..confius kejap..

Ok..ok..azam tahun 2011 nak merealisasikan project "Buku Resepi"...Moga2 dengan kehadiran baby no.2 ni tak menghalang mama utk terus rajin buat kek. huhuhuu

1 comment:

Unknown said...

buatla kak..pastu upload sini :) means ada 2 la..satu tradisionla style, 1 lagi digital style :)