Wednesday, January 12, 2011

Minta Pandangan



Saya ada soalan untuk kawan semua. Harap2 boleh bagi opinion korang ye.

Bagi yang mengikuti blog saya mesti dah tau untuk baby no.2 ni pon kena cesarean juga.
Reason: Bersalinkan Qaseh dulu saya ada extended tear 3cm. Jadi Doctor kerajaan yang saya gi check up di Klinik Desa Bemban tu bagitau by week 32 saya akan dirujuk ke Hospital Ipoh untuk setkan date bila nak operate.






Masalahnya kami ni belum konpem nak bersalin di GH ataupon Pusat Rawatan Ar-Ridzuan tu. Reason: "Tabung Bersalin di Ar-Ridzuan" belum cukup lagi.

Plan asal pergi je GH lu utk dapatkan tarikh utk cesarean tu. Then bila tiba masanya kalau baru decide. Cukup duit pergi private tak cukup duit pergi GH.

Tapi doktor tu kata kalau saya plan nak pergi private dia tak rujuk saya ke GH. Bila saya kata tak konpem lagi dia bagi saya 2 weeks utk fikir sebelum jumpa dia balik.

Persoalannya: Takpe ke saya just kata confirm nak bersalin kat GH dapatkan tarikh semua. Tapi last minit tak pergi. Tak bad record ke?? Kot2 esok2 anak no.3 xde rezeki ke private kena gi GH gak kan naya nanti.

Ke camna?? Tengah buntu ni. Help me plss...

Kot sape2 ada pengalaman yg lebih kurang..tak pon sesape yang berkerja dengan hospital ke..Pandangan anda amat saya hargai.

5 comments:

Karisma Izzah said...

pendapat me: kukuhkan niat dulu untuk ke Pusat Rawatan Ar-Ridzuan...Insyallah ade rezeki untuk Tabung tu sebab Puan ApasH nak lakukan ini demi menjaga Agama Puan ApasH.Bleh dapat doktor dan misi perempuan.

Nak tanye la...Penah gi cek kat Ar-Ridzuan tak? Dr. kat sane kate ape? Kne ceaser gak ke?

Puan ApasH said...

Izzatul:

Dah pernah check sekali haritu. Mmg pergi bersalin mana2 pon kena operate juga.

Karisma Izzah said...

oh...

cube bace ni:

http://my-mindofmine.blogspot.com/2011/01/terima-kasih-mama-iman-sebab-sudi.html

kalau mane2 pun same, baik la gi private...lakukannya kerana menjaga agama...

Unknown said...

As'salam...

Izzatul Iman: Terima kasih sb perkenalkan blog sy pd Pn ApasH...


Puan Apash: Terima kasih sb sudi jenguk blog sy... pd pendapat sy, Puan ApasH bole teruskan niat utk bersalin di Pusat Rawatan Ar-Ridzuan (if fund da cukup), just inform je GH yg Puan akan bersalin di GH...by the time dah bersalin nnt Pn suruh sesiapa pergi inform GH yg Pn da bersalin-alasan kebetulan berada berdekatan di Pusat Rawatan Ar Ridzuan masa sakit nak bersalin...biasanya GH bole terima alasan tu...ni sy amik pengalaman kwn2 yg nak bersalin di private tp takut akan dtg GH (xnak burukkan sb sy pun Gov. servant) bising2...niat ya baik Insya'Allah akan dpermudahkan...

smms said...

mmg xleh normal dah ke ?
hummmm sy pun pernah cmtu mula2 p GH tabung dah cukup baru p private .. rasanya x pe p amik date kat GH than dah dekat btau Gh las mint nak bersalin private ..sure ok nya ..
tapi kalu private operate cnfrm mahal tu .. pasti ada rezeki nnti