Wednesday, January 19, 2011

Doa Amalan Banyakkan Susu

Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi".


*Credit to Salmi dari "Kisah Papa, Mama & Aliff"

Ini adalah salah satu persediaan untuk kembali bergiat dalam area breastfeeding. =)

Kali ini ingin bersedia awal demi utk bf baby no.2. Dulu time Qaseh mmg berhajat nak bf dia. Tapi in terms of persediaan mental & fizikal buat sambil lewa. Dah bersalin baru terhegeh2 carik breastpump. Lepas 2 weeks bersalin kalau tak silap baru sampai breastpump dan baru berjinak2 dalam area pumping plak.



Berharap dan berdoa dapat bf baby no.2 dengan jayanya. Dah seharusnya mengalahkan rekod Qaseh yg 1thn je bf. Moga kali ini sampai 2thn.


Dulu Doa tu saya print dan letak dalam bag spectra3 saya. Bila hari2 dah baca jadi hafal. Tapi skang bila dh lama tinggal cam lupa2 plak. So baik saya start amalkan dari sekarang kan.



So, saya letak kat side bar blog so hari2 bukak blog bleh baca Doa tu. Dan moga2 dengan izin Allah murah rezeki baby no.2 ni..amin.

1 comment:

mama salmi said...

amin...i.allah moga dipermudahkanNya..chaiyok2 pn apash bole...heheh...da baca n3 tbaru sy?