Wednesday, July 20, 2011

Pengalaman Pertama di London Weight Management




Isnin lepas saya pergi ke London Weight Management di De Garden, Ipoh. Sampai sana lewat 15minit. huhuhu...Estimate 30min dari batu gajah sempat le sampai on time. Blamed the traffic.



Sessi dimulakan dengan consultation. Firstly pergi timbang berat dan tinggi. Saya gemuk gila sama berat macam tgh mengandung haritu. Tinggi plak 156.6cm je. So berat ideal adalah 55kg. Then, tanya pasal health background. Then sambung dengan body scan. Masa ini consultant will highlight problem yang customer hadapi. In my case :

  1. Gemuk air yang teruk
  2. Cellulite
  3. Toxin
  4. Fat

Bila dah tahu masalah dia akan choose suitable treatment untuk saya. Treatment yang diatur untuk saya adalah:

Steam bath
Untuk membuka liang-liang roma. Mandi sauna ni selama 10minit. Saya boleh tolerate bab panas tu tapi agak sukar nak bernafas ler. Jangan risau, customer dibekalkan dengan tuala basah untuk memudahkan pernafasan

Lavender sea salt scrub
Untuk membuang sel2 kulit mati. Salt tu akan dissolved and penetrate into skin then osmosis process happened where water/sweat will come out.

Infra-red warm blanket
Lepas scrub saya dibungkus dengan plastik dan infra red warm blanket. Mmg panas dan saya berpeluh gile2. Treatment ni selama 20minit. My consultant , Celes cakap nak tidur..tidur la. Sape yg boleh tidur time tu mmg wa tabik spring sama lu. Panas tu no hal sangat. Tapi rasa gatal2. KIta dah le tak boleh nak gerak2. Mana pula nak menggaru kan. hahaha..itu sume side effect dari toxin. Toxin keluar bersama dgn peluh. Peluh mmg banyak gila. Kalau kumpul peluh tu mahu 1 cawan. Celes kata saya gemuk air yang teruk. Setel tu saya diminta pergi shower. Sebab mmg badan berbau skit. Lepas mandi pergi timbang balik.

Body Trim Ampoule Treatment.
Kalau tak silap la nama nya. Mula2 Celes akan ambil my body measurement dulu. Kemudian saya di sapu dengan 1 jenis essential oil. Fungsi dia untuk membakar lemak. Kata Celes essential oil tu yg paling mahal. huhuhu.. Kemudian dia akan menggunakan machine. Target area tummy, thigh ngan lengan. Terasa vibrate kecil2..Treatment selama 20minit. This machine will break the fat tissue. Lemak akan keluar melalui peluh, urine & stool. So dinasihatkan minum air banyak.

Setel treatment, Celes ukur balik my body measurement. So akan dapat before & after measurement.




Untuk 1 sessi je saya berjaya kurang sebanyak 1.9kg dan 7.2cm. Bayangkan kalau saya amik 20 sessi treatment. Waahh...mesti mantap!! Tapi duit pon mantap...tak mampu buat masa skang ni.

Buat yang mampu, London ada kemudahan membuat 0% easy payment. Kalau saya takde komitment lain mmg konpem saya ambil. Special price for 1st time customer dia bagi 20sessi RM5900. Buat easy payment 24months baru RM245. Tak mampu 20sessi buat 10 sessi RM3900. Saya dua2 tak mampu..hahahahaha...



Selain tu saya dibekalkan dengan home care treatment dan sehelai towel. Terima kasih London Weight Management untuk satu pengalaman yang baru untuk saya. Doakan saya dikurniakan rezeki yang lebih duit datang mencurah2 konpem saya amik full treatment ngan korang. huhuhu..

19 comments:

Anonymous said...

hi..saya nk tanye,,after buat treatment tu..ade ape2 jadi x?? coz saya pun ade buat haritu..then 2or 3 days after that..rase sakit nk buang air kecil..is that normal?

Puan ApasH said...

Hi,

Setakat apa yg saya dah buat takde le rasa sakit nk buang air kecil. Cuma pernah sekali tu rasa nak pitam ada le. Maybe sebab byk air keluar dr badan..dehydrated.

Anonymous said...

salam perkenalan... hi.. saya nak tanya, percubaan pertama 2 berapa bayarannya...

Puan ApasH said...

percubaab pertama free je. Tapi sediakan minda & hati yg kuat untuk menolak tawaran dorang. Tapi kalau mmg tgh mencari treatment takde masalah..

mamaQeesha said...

Salam. sori nak tanya, easy payment tu cara camana ya, pakai kad kredit ke?

Anonymous said...

Hi.. I'm 19 n 60kg 52 cm.I am not heavily fat and use to be 53kg. I gained weight and afraid that I.light gain more weight in the future. Do they offer 5 sessions of weight loss ?

Anonymous said...

betul ke smpai rm5900?

Anonymous said...

Saya ada buat...baik jgn pegi sbb diaorg akan tambah mcm2 treatment kat kita...setakat ni RM10k utk 20 treatment, treatment tak abis lagi, sbb tak larat kena leter & kena paksa beli apa yg dipromote, kalau telinga tebal & mulut laser bleh menepis takpe, sbb diaorg ni buat2 bodo je kita kata tak nak...apa2 pun diaorg suh diet jugak, siap bg buku lagi, sama je kalau kita diet sendiri & pegi sauna..tak mahal mana pun berbanding slimming centre...pikir2kan ler...

Azlina said...

sy dah amik 20sesi tuk 7k! pahtu siap produk diala..coffee n oat yg xsdp! smbung lg amik yg 10sesi tp 1.2k jer..huhu..gilerla LWM ni...tovat xnk da

Anonymous said...

Aslm..lps skli rwtn free tu..u mmg xd kne byr pape ke?dia xd pkse utk byr rm100 dlu ke ap ke wlopn kte tolak tawaran utk treatment lnjutan..

sepatu putih said...

Yeke,,, perghhh klo cmni dah kurus,,kuo je LM trus g yun nam plop le,,rmbut dh gugur pk duit kuo mcm air

amir said...

Laki boleh buat jgk ke kat situ??

Anonymous said...

Salam Sis. Sya nk tnya kat mana sya bleh let go program LWM nie. Tersubscribe dulu...dtg la 4-5 kali. Then tak leh dah coz busy. Ada lagi berberlas lagi program kena attend. Already consult them, diorg kata bleh convert to product diaorg mcm coffee or transfer. Kot2 bleh bagi suggestion...TQ _fiza23

Unknown said...

Klo mcm tu tak jdi ler sy nak pegi..bru je dpt pnggilan apoiment ahad ni.. kate free

Unknown said...

Klo mcm tu tak jdi ler sy nak pegi..bru je dpt pnggilan apoiment ahad ni.. kate free

lobang said...

Ni utk perempuan je ke?

SeliparJepun said...

Sis u muda lagi...i suggest u work out kt gym jela...jimat n u pun jd fit...tp b4 gi gym pakai slimming lotion...skang da bnyk jual slimming lotion yg wangi2...😊

Unknown said...

Salam sy bru je dpt pggl dri london weight tu tp org tu ckp free je..dtg bwa ic je..

Unknown said...

Salam sy bru je dpt pggl dri london weight tu tp org tu ckp free je..dtg bwa ic je..