Wednesday, June 30, 2010

Diari Qaseh - 1

Nama saya Qaseh. Saya suka berjalan. Tetapi saya jarang sekali keluar rumah. Kalau keluar pon naik kereta. Dalam kereta saya tak dapat berjalan dan berlari.


Satu petang, Mama bawa saya keluar rumah untuk saya berjalan sebab petang tu tak panas dan tak hujan. Saya nampak ramai abang2 dan kakak2 sedang bermain. Abang2 main bola dan akak2 main beskal...

Saya nak join main tapi Mama tak bagi. Mama kata Qaseh kecik lagi. Jadi saya pon teruskan berjalan dan kadang2 berlari. Tapi Mama marah saya berlari. Mama takut saya jatuh.



Saya nak jalan jauh2..tapi bila dah jauh skit Mama dukung saya bawa balik ke depan rumah. Mama x sporting laa...Tapi mama kata jalan tu turun bukit..takut saya jalan laju sangat sampai terjatuh nanti.





Mama janji nak bawa saya pergi Padang Polo kat Ipoh bagi saya jalan2. Tapi sampai sekarang tak pergi pon lagi. Dah 2x pergi tapi hujan le plak. Hari lain Papa plak busy. Camne???




Ini Abg Daus. Saya suka main dengan abg Daus. Kadang2 Abg Daus datang rumah untuk main dengan saya. Tapi abg Daus datang kejap saje. Bila dia balik saya akan melalak sekuat hati.


Yang benar,
Qaseh Nur Shafiyyah



2 comments:

Unknown said...

hehe..pandai qaseh mengarang ayat :)

~suNshiNe~ said...

hahaha..comel Qaseh..