Tuesday, December 28, 2010

Check up 28weeks..



Hari ni pergi check up for 28 weeks. Terawal 2 hari sebenarnya. Tapi dah nurse set date 28/12/10 saya pon gi klinik le pagi tadi.

Result check up berat badan dengan jayanya naik lagi 2kg. Nurse dah bising2 sbb kata banyak sangat naik dari 12 weeks ke 28weeks saya dah naik 7kg. huhuhuhu...Dia soh kurangkan carbohydrate dan mende manis2 le kan. Jumaat ni kena datang balik untuk minum air gula tu. HB plak turun mendadak. Dari 13.4 tadi 11.8 je. Nurse suggest amik Iberet untuk ganti Obimin yang saya sedang amik. Katanya Iberet lebih sesuai untuk tambah darah.

Kedudukan bayi plak melintang. Patut le bangun pagi tadi rasa perut cam tak selesa. Keras semacam je. Kepala baby di sebelah kiri. Tapi tak perlu risau katanya. Sebab awal lagi, baby akan pusing balik. Lagipon saya kan mmg confirm operate nanti. Bukan leh normal pon.


Setel sume dalam 8.40pagi. Saya dapat time chit smpai kol 10pagi.


So decide nak pergi usya Pusat Perubatan Ar-Ridzuan. Cadang mahu bersalin di sana kali ni. Tapi kalau google mmg tak banyak info pasal Ar-Ridzuan ni. Tak jumpa plak dia punya website. So tadi dah berkesempatan ke sana. Saya akan blog separately. So, next time kalau ada sesape google carik info pasal Ar-Ridzuan ni terjumpa blog saya..senang skit kan. Even tak banyak info at least bleh tau overview skit kan.

till then...

6 comments:

Unknown said...

alamak!takutnye klu kene minum air gula..huda x penah kene lg..

bardboo said...

hai..sy pon pregnant gak..tp baru 20 minggu..

napa awak kene bersalin operate gak yer?

nurse pon bising2 gak kat sy sebab naik berat byk sgt..before pregnant 54kg, sekarag dh 63kg! huhu..

Puan ApasH said...

Huda:

akak pon jumaat ni 1st time la..mintak2 mau le telan sume air gula tu. Ade kes org termuntah tau minum air dula tu..

Puan ApasH said...

bardboo:

wow..baru 20weeks dah naik 9kg...lagi terer dari saya..hehehehe..

Saya kena operate juga sbb masa bersalinkan anak 1st rahim saya terkoyak 3cm je pon. Tapi risiko tinggi luka akan terbuka dan bleeding jika rahim contract. So kena bersalin before saya rasa sakit nak bersalin.

YONG MURNI said...

hmmm..masa baby 1st bersalin normal ke?

Puan ApasH said...

Yong:

yg 1st dulu pon ceaser gak. Waktu tu doktor terkoyakkan rahim saya (extended tear) 3cm. So this time tak boleh normal.