Thursday, December 23, 2010

Bila saya masak...

Last weekend adalah hari masak sedunia..hahaha..kecoh je. Orang masak hari2 tak heran pon. Bukan apa, bila stay ngn MIL ni bab2 masak tu jadi senang sebab MIL dah tolong masakkan. Dah le dok ngn MIL...SIL pon ada sekali. Lagi le chance nk masak tu cam lagi tipis. Lagi2 Qaseh yang makin hari makin memerap ni.

Lagipon saya sedar, saya masak tak sedap. So, kita utamakan SIL yang masak lagi sedap tu. uhukk..ALASAN!!..hehehehe...

Yang boleh saya nak masak pon sebab SIL takde. Papa plak ada di rumah. So, amik peluang le masak. Sbb papa bleh tengok2kan Qaseh. So, saya masak nasi tomato lagi. Itupon last minit decision. Kebetulan the day before MIL ada beli ikan bawal yang besar skit. Baru sedap masak Bawal Sweet Sour kan.



Nasi Tomato Pn. ApasH. Resepi turun menurun keluarga belah my mum.



Sebab last minit punya masak. SIL & her hubby plak takde. So we just settled with 1 lauk 1 sayur. Cadang nak buat jelatah je. Tapi nenas takde plak. Last2 buat acar carrot+timun je. Jadi le...



Yang paling best dengan jayanya masak nasi tomato untuk ke sekian kalinya. So, kire pass le kan Mak. Lepas ni acik masak Mak duduk rehat!!..Cewaahhhh!!! Bila lagi kan..

Sabtu malam ahad tu saya buat choc cheese brownies lagi. Guna 8" Springform yang baru saya beli. Sebelum ni saya beli hampeh dia boleh plak bocor skit. Lgpon ada baki cheese lagi dalam peti sejuk.



Seperti yang saya dh mention before this, brownies ni agak muak. En.hubby bleh plak request nak cheese choc cam secret recipe tu. No prob Bie!! Akan Yang usahakan. Cuma jadi tak jadi je nanti. hahaha...

Pasni kalau kengkawan nak bertandang umah confident skit nak jamu nasi tomato. Hahaha..cuma kalau nak datang inform awal. Kalau tak saya jamu air kosong je la. Kalau nasib baik stok biskut kering ada bleh je jamu sekali..kalau tak...minum je la. hehehe..



P/s: Hari tu kata nak masak Ayam tumis rempah kan. Mmg berjaya masak. Gambar je tak upload lagi.

4 comments:

Unknown said...

kak apash mesti terer masak ni..sedap nampak sume tu :)

eB ezrin said...

okeh... biler leh gi?>_<

Puan ApasH said...

huda:

mana ada terer..nak terer kena hari2 masak baru cepat asah skill. Ni sebulan 3-4kali je masak..camne?? hehehe

Puan ApasH said...

Eb:

Nak berkunjung ke rumah ke?? sila lah..janji inform awal2 nak datang..=)