Friday, July 30, 2010

Tabiat Pelik..



Breakfast, tea time mahupon supper..saya ske sekadar plain bun or biskut mayat cicah nescafe/teh susu / milo. Ske sesangat le. Ni pon baru pas makan.



Ape yg peliknya?? Biasa le tu kan..

Yang peliknya..saya akan cicah sampai saya kenyang..the remaining nescafe/teh susu/milo tu akhirnya akan dibuang begitu sahaja. Untuk mengelakkan pembaziran saya selalunya akan tuang nescafe/teh susu/milo separuh mug jer..hehehe..



Lepas abih makan..saya akan terus carik plain water jer..hehehe...

En.hubby selalu marah saya buat mcm tu..katanya "membazir x baik tau"...

Nak wat camne..saya bukan jenis yg minum "minuman panas" atau dlm bahasa jawa "wedang"..
Saya bukan jenis yg purposely pergi bancuh hot drink every morning or utk minum petang. Dari kecik dh mcm tu. Masa kecik2 lu kalau pergi umah org Mak siap kata kt tuan rumah x yah susah2 buat air panas utk kami..bg air kosong cukup. =P



Tapi bila dh besar2..dah pandai jaga hati org. Kalau org dh hidang saya minum je la. Tapi kalau kopi...SO SORRY..mmg x bleh terima dek tekak.

Saya ingat lagi masa tu saya tadika. Mak bagi bawak bekal roti, teh susu + air kosong. Bila balik umah mak tgk bekal..roti licin, air kosong abih..yg tinggal teh susu. hehehe..yela saya wat cicah je..kalau nk minum..sure minum air kosong. hahahaha...

Lagi satu saya amat le allergic pada teh ais, nescafe ais lagi2 kopi ais. Rasa kembang tekak je. Geli geleman..hehehe..tapi kalo teh o aie, nescafe o ais..bleh tahan lagi laa.. KOPI O AIS...NO..NO...kem salam. Kalau milo ais mmg feberet le tu.

So..apa tabiat pelik korang plak???

Note: All pics credit to google

4 comments:

Lin said...

aku takde tabiat pelikla..tapi aku tak brp suka minuman bersusu..minum o je la..:P

shidasyakirin said...

kelakar bl dgr tabiat pelik tu..
sll budak² yg suka cicah mencicah nie :D. me tak boleh minum nescafe waktu pagi, alamat 5 min lepas tu mesti nak memerut.

nuraarin-life said...

tabiat pelik dari degi makanan adalah kut...

Saya suka makan jagung rebus dan bubur jagung tapi tak suka jagung yang selalu org letak dlm ais kacang (jagung dlm tin)

Saya juga suka air soya tapi tak makan tauhu padahal satu compeni juga kan...

azzey said...

bkn tabiat pelik....tp kegemaran....hu3.mmg sedap biskut cicah air panas nih. satu lagi roti kapal yang bentuk bulat dan rs tawar tu. cicah kopi panas lg sedap!

p/s: org tua2 kata teh x bagus....angin.....tp x tau sejauh mana benarnya.....