Tuesday, January 5, 2010

Raja Lawak Musim ke 4

Raja Lawak musim ke 4 dah mula bersiaran di ASTRO Prima. Ade sape2 yg peminat rancangan tu ker??

Personally saya x bape layan Raja Lawak ni. Sbb saya ni seorang yg sukar gelak kalo org buat lawak atas pentas. Cuma sape yg terer je bleh buat saya gelak. Dan satu lagi..saya mcm x sampai hati nk tgk peserta atas pentas wat lawak tapi x mampu buat org gelak. Macam kesian pon ade..hehehe..

Musim pertama langsung x layan..Masa Nabil menang dulu pon saya tgk siaran ulangan jer. Bila dh tgk..mmg salute Nabil mmg pelawak yg best gak. Bila musim ke-3 layan Final je tgk SEPAH menang. Tapi musim ke-4 ni..Malam 1st Gelanggang Raja Lawak Musim ke 4, saya dh tgk..

Biar betul si ApasH ni..sejak bile ni???

Ade sebab nape saya tgk,,salah satu sebab MIL nk tgk. Dah satu umah..saya pon tertgk le jugak. Nape MIL nk tgk plak?? Sbb anak jiran kami salah sorang peserta nya..hahaha..saya pon tumpang sekaki le tgk..nk tau yg mana satu anak jiran kami tu.

Pic credit to murai.com

Nama dia Ali (mamat pakai bj hijau)....kumpulan WILI tu..yg paling "cerah" sekali antara sume..Lawak dorg mlm tu.."tinted"..sape tgk dia paham le kan..

En.hubby pon kenal si mamat tu. Kire lama le dh kenal..since dorang pindah sini..dlm 10thn dh kot. Ape yg sebenarna saya nk story ni..adalah pasal si ALI ni le..

Ali tinggal bersama Ibu angkat dan adik pompuan angkatnya. Bapa angkat dah lama meninggal. Boleh dikatakan dorang 1 family cam susah skit la. Dulu MIL cerita lepas sekolah si ALI ni pergi keje kedai makan utk tolong ibunya. Bila dia habis je sekolah..dapat keje kilang..terus dia soh ibunya benti keje sbb ibunya selalu sakit semput (asma kot)..dia le jugak yg tanggung adiknya sekolah. Kesimpulannya, si ALI ni mmg bertanggungjawab btol la..

So, bila dia dh berjaya masuk Raja Lawak ni..kitaorg tumpang gembira. Mana tau ade rezeki dia..dapat le dia bg merasa ibu n adiknya senang skit. Tapi undian dorg x bape byk..3 terakhir..So, saya doakan moga2 dia berjaya. hehehe..

Saya x undi?? tak pon..en.hubby je yg undi..kire wakil je la..hehehe

4 comments:

Cikpid said...

baguih no ali ni..walaupon ibu n adik angkat still die tolong n siap suh mak die benti lagi..

sama laa apsh..takleh aku tgk org buat lawak x jadi ni..aku yg malu..lps tu rs nak lempang org tu sbb mcm mana laa dah tak lawak tp terpilih plak..contoh cam amir i'm sori tu..

ApasH said...

cikpid,

mmg baguih Ali ni..dh mak dia bela di dr kecik..cam mak sendiri le kan.

Itu le aku pon x paham mana yg lawak si amir tu. siap bleh masuk final lagik. Rasanye ko patut lempang org2 yg undi dia dulu..hahahaha

MaDaM LiEzA said...

amir tu dpt undi psl org2 kelate duk ngundi... depa kan semangat kenegeriannye kuat...
oo si kump WILI... rasanye mlm tu juri suka gak kat lawak depa... antara yg best mlm tu... juri kata dia bg antara 5 yg the best....

ApasH said...

liza : mungkin le kot. itule nama nye rezeki kan..hehehe best pon dpt ke final..

A ah..part juri kata yg 5 terbaik tu aku ade tgk..latest undi pon dia naik no.3 dh kot. Aku tau pon MIL bgtau td..hehehe