Monday, February 28, 2011

36 weeks

Tadi pagi pergi check up di Klinik Desa Bemban. Check up for 36weeks. Bila dah masuk 36 weeks ni tiap2 minggu ada check up kan. Everything ok je. Berat pon static di 79kg. Gila kau dah dekat 80kg tu. Banyak le nak kena turunkan nanti. huhuhu...

Anyway dah hujung2 pregnancy ni my urine macam semakin gelap la. Nak kata kurang minum rasanya tak kurang. Lagi2 skang ni sentiasa rasa panas je. Skit2 berpeluh2. Lagi le kuat minum air kosong. Kenapa ye..

Harini juga bila jalan or berdiri dah mula rasa tak selesa, macam ada pressure di ari2 belah kanan. Kiri takde le plak. Maybe baby lebih sebelah kanan kot. Skang tak terdaya tau kalau berdiri sebelah kaki je. Tapi belah kanan le. Kiri takde rasa sakit langsung.

Disebabkan sudah cukup Tabung Bersalin di Ar-Ridzuan tu saya pon inform le kat nurse yg bertugas tu tak jadi czer di HBI nak gi private. Tujuan bagitau sbb saya nak tanya whether saya kena call tak HBI inform dorang.

Tiba2 terus mood nurse tu tukar. Mcm marah le juga. Dia kata orang mcm saya ni menyusahkan jer. Siap tanya saya kalau saya di tempat dorang. Mcm2 le dia bersyarah kat saya. Kata buat ape membazir duit. Baik simpan duit utk anak. Saya terima je apa yang dia cakap. Jawab yg mana saya rasa nak jawab je la.

Saya inform le sebab sebelum ni duit tak cukup so tak berani le awal2 kata nk beranak di private kan. So bila dah cukup..cepat2 saya inform so takde le cancel last minit lagi la menyusahkan.

hhmmm..sebelum ni saya pon dah pernah tanya pendapat pasal ni. Refer entry Minta Pandangan. So saya decide untuk dapatkan date czer dari GH just in case. huhuhu.. Salah ke cara saya ni?? hhmmm...

5 comments:

Unknown said...

adeh nurse tu bnyk lak songehnye :)
tp kan kak, apela salah kite kan..kite kan plan, sumenye Allah tentukan..dah Allah kata boleh due kat private nape nk persoalkan kan :) insyaAllah ada je rezeki utk anak esok2 :)

ezan said...

mengada2 nurse tu ek. bukan u dah due sgt2 pun nak cancel. nasib baik dpt patient yang bgtau. kalo tibe2 blah je lagi susah kerja dia. padan muka. :P

Aliff Imran said...

hmmm..slalu cik somi sy citer kalu patient tu tertiber decide nk gi private diorg mcm BERBESAR HATI..nyiru ko tadahkan padang bola diorg sanggup bg..huhuhu..

bukan apa..kalu da mampu n rasa nk dpt layanan better its up to u la kan..lagipun ramai lg org xmampu yg duk nunggu nk dptkan khidmat HBI..lg pun cara operate sumer sama jer..ubat pun lbih kurg jer..cuma keselesaan tu jer la...

mayb nurse tu hangin sbb dia da siapkn paperwork..booked bilik Operation room,booked doktor sumer kut..tu yg dia hangin tuh..

Bonda Humaira & Uzair said...

dah lama tak singgah sini.. nak bersalin dah yer, moga selamat segalanya yer.. saya pun baru bersalin sebulan lalu.. sedang berusaha buat stok ebm byk2..jom sama2 kumpul stok! :)

Unknown said...

orang macam2. sabar jer la :)