Wednesday, May 19, 2010

Her 1st seesaw ride


Isnin petang tu lepas balik keje tgk cuaca cam Ok je. Xde ujan dan dh x panas. So, amik kesempatan nk jalan2 petang ngn Qaseh. Letak dia dalam stroller terus makan angin di sekitar kawasan perumahan.

Di samping makan angin petang2..dapat juga Mama kuarkan peluh kan. Bukan biasa dapat peluang jalan petang2 ni. Kami ditemani anak jirang yg dulu MIL jaga. So ade le teman bersembang. Qaseh kalau dh dok dalam stroller tu..dia diam aje. Mcm betul2 menghayati alam sekeliling. Maybe dia sibuk digest ape yg dia nampak kot. Bunyi ek xde..uk pon xde. Mama cakap2 pon dia wat bo layan.

Sampai le kat tmn permainan kanak2 ni. Tgk cam line clear je. Xde sape yg main. So amik peluang bawak Qaseh. Mula2 ingat nk main slide. Tapi kotor plak slide tu. Sure budak2 main pakai kasut. Kasut plak kotor ngn selut. So cancel. Terus gi main seesaw. Main ngn anak jiran tu. Punye le Qaseh seronok. Tapi sbb mama busy pegang Qaseh..susah le nak snap pics. Ni je la yang termampu. Kalau papa ade..xpe la kan.


Bestnyer Mama!!



Tgk le background Qaseh..rumput punyer le panjang. Xde orang jaga sgt area perumahan tu.


Baru men kejap dah bebudak lain serbu tmn permainan tu. Kami pon blah le. Dorang ni perangai teruk skit. Mulut pon cam cibai aje. X tau le ape nak jadi bebudak zaman sekarang ni. Mintak2 Qaseh jgn le berperangai mcm tu. So kami sambung jalan2..sampai le bertembung ngn Papa tgh jalan. So kami terus balik.

1 comment:

Huda said...

syiok main see saw yer qaseh..pandai dh main kat playground..pasni ajak mama n papa main kt playground yg ok sikit lak :)