Monday, November 15, 2010

Rosak Plan lagi!! Gara-gara kau..



Early this year saya pernah blog pasal mende ni. Refer HERE.

Semalam terjadi lagi. Argghhhh!!!! Dalam setahun 2x kena weh. Penat..penat.. Sungguh durjana wahai kau si anai-anai.






Kalau dulu dia serang cabinet buku-buku sekarang dia serang almari baju plak. Ceritanya..pagi ahad tinggal saya & Qaseh je. Papa & Opah gi pasar. Lepas kami berdua mandi. Saya keluarkan butter & cream cheese untuk buat cheese tart tempahan raya haji. Saya pasangkan tv utk Qaseh lepas tu saya mula nak kemaskan bilik. Nak lap habuk2. Saya panjat katil untuk lap almari baju bahagian atas tu. Skang kan almari baju ada top compartment yang boleh detached tu kan. Dalam tu MIL letak bantal2 yang tak guna. Bila saya lap je bhgn plg atas tu terus terkupil kulit kayu bahagian luar tu dan nampak le si anai-anai. Arrghhh!! gelinya..

Maka cancel le plan nk buat cheese tart. Simpan balik barang dalam peti sejuk. Di sebabkan Qaseh yang agak penyibuk menyukarkan kerja kami di dalam bilik. Maka Qaseh telah dieksport oleh Mak Long & Pak Long balik kampung Pak Long. Dah petang bila kami dah setel semua baru Qaseh balik.

Sekali lagi en.hubby menjadi orang kuat aka pest control. Saya hanya membantu mengeluarkan barang2 dari bilik. Itupon barang2 yg ringan-ringan saja. Kata tgh pregnant kan. Lagi masa en.hubby spray racun tu saya tidak dibenarkan berada berdekatan dengan bilik.



Hikmah di sebalik kejadian ini..bilik kami rasa cam bersih gila..bebas dari segala habuk..hahaha..Malam tadi saya & en.hubby tidur dalam kepenatan. Lagi2 en.hubby. Sampaikan plan nak gi TESCO beli pampers Qaseh pon terbantut.


Kejadian ini mungkin akan berulang kembali. Tak tau le kat mana plak dia nak serang. Satu cara untuk prevent jadi balik adalah membuang tikar getah lama tu ganti dengan tiles. Tapi memerlukan beberapa ribu untuk itu. Setakat 200-300 bleh tahan lagi la.

1 comment:

Unknown said...

anai2 mmg menggeramkan kak, ingat lg umah kami kat paka dulu. kuarters lame kan jd tmpt dia bersarang. sbb tnb ade service rentokil tu, so depa dtg perang anai2 dgn ubat ape tah, siap tanam dlm tanah tp mmg berkesan pastu terus xde dh :)