Friday, November 12, 2010

Pengalaman Montot tak cecah seat...

Apa punya tajuk daaa....

Actually semalam tengok The Amazing Race Asia kat channel 701 (AXN), salah satu detour dorang kena naik The Giant Drop di Dreamworld, Australia sambil mengambil gambar koala mascot mengibarkan bendera Amazing Race.




The Giant drop tu adalah the tallest vertical free falling ride in the world, 119meters. Saya tak pernah le merasa naik Giant Drop tu kan.

Tapi cukup le merasa sekali naik Space Shot di Genting yang setinggi 185ft (56.39meters). Di situ lah saya melalui pengalaman montot tak cecah seat tu. hahahaha...



Tapi bangga juga kerana berani mencuba. Maybe masa tu try naik dengan boifren aka en.hubby kan so macam berani le sikit. Sepanjang masa tengah queue tunggu giliran mmg telinga dipekakkan oleh jeritan2 orang yang agak ketakutan. Ada juga orang yg sampai menangis tau. Saya mengambil peluang mengira berapa saat ride itu akan berada di puncak sebelum free fall. Harapan agar saya lebih bersedia bila saya pula di atas.

Bila sampai giliran kami, sampai saja di puncak saya pon mula mengira. Tapi bila abis mengira ride tu still belum free fall..Dalam dok tertanya-tanya dan sedikit panik tu..terus le free fall. Cuak gila..sama je dengan orang yang tak bersedia..tapi xde le sampai terjerit-jerit. Saya hanya memejamkan mata sambil pegang tangan en.hubby.

Rupa2nya, saya bukan sekadar menggenggam tangan en.hubby. Tapi saya mencengkam tangan dia sampai luka sebab kena kuku. Hahaha...ampun!! bukan sengaja. Bertindak di luar kawalan.

Turun je dari ride kami berdua terus kata "Tak mau dah naik Space shot tu"..hahahaha..dah serik rasanya. Tapi kalau naik tu orang bagi duit banyak..saya naik kot.. hahaha..mata duitan. Saje2 nak naik kirim salam. Cukup sekali merasa.

4 comments:

Unknown said...

nak naik juga tp lom smpi genting lg :) cam best tp huda gayat sikit orgnye..hehe..

Ibu Ilyanie(s) said...

masa keje kat genting dulu, slalu tgk org naik nih.. dlm hati berkata2 apa rasanya?? diri sendiri tak penah naik n tak brani pun..hehehehe.. :D

Puan ApasH said...

Huda:

Bagi akak bila kita ada anak kecil mcm x sesuai pergi genting untuk main segala rides yg ada. Kecuali ade orang tolong jaga. Tapi budak2 tu mau ke lama2 kat situ.

Gayat pon baik cuba..bila lagi kan..sekali pon jadi la..

Puan ApasH said...

puterihannan:

Nak tau rasanya kena le naik..baru tau. hehehehe