Friday, September 18, 2009

Series saya jakun..

Tak tau le korang kan..tapi saya yg dh 27thn ni mmg amat jakun. Lantak le korang nk kata ape..tapi ini 1st time sy tgk..tu yg kata jakun tu.

Ape yg buat saya jakun?? Ni haa...


X pernah pulak saya tgk pokok daun kari ade buah camtu..colorful plak tu..TERSANGAT le JAKUN nyer...bukan x pernah tgk pokok daun kari..dh biasa dah..dari kecik time mak masak sure kena suruh petik daun kari kalo mak nk masak kari le kan yg biasanyer.. Tapi dh besar gabak ni baru berpeluang tgk buah nye camtu..


Mak saya kata maybe selama ni petik dari pokok daun kari yg besar dan tinggi..so mana saya nk nampak pucuk pokok tu..CET!! tau le saya rendah..SABAU je la...rendah2 saya pon tinggi dari mak tau..hahahaha Ya ampun mak...!!


Gambo pokok daun kari tu saya snap dr pasu umah my sis..dok umah taman kan..umah teres je pon..mana ade kawasan nk tanam..so alternative tanam dlm pasu..mmg le dorang ade bg kawasan tanah skit..ala kecik je ibarat sekangkang kera ke..huhuhu..

Sekian kisah jakun saya di hari jumaat bersamaan 28 ramadhan.

No comments: