Tuesday, November 1, 2011

Hannah & Constipation



Si kakak yg snap photo si adik memunggah buku2 kakak. Dia guna HP Cokia Mama



Pada umur belum mencecah 8bulan Hannah dah merasai constipation dia yg pertama. huhuhu..
Saya mmg selalu ambil tahu kisah anak2 saya dah membuang ke belum. Saya akan tanya MIL and now saya akan tanya my mum hari2. Supaya saya tahu dan bleh monitor.

Sebabnya Qaseh selalu susah nak membuang. Kadang2 2-3 hari baru membuang. That's why saya mesti ambil tahu. So same goes to Hannah. Qaseh ada 2-3 kali pergi klinik sebab hal ini. NI kisah Qaseh dulu.

Hannah boleh dapat constipation maybe sebab dia baru start on solid since 6months old dulu. Tapi Hannah ni tak berapa nak makan. 1-2 sudu pastu dia mula menyembur food tu. Ok tu kisah lain le kan.

Last Hannah poo poo was last Friday. So dari Sabtu sampai Isnin dah 3 hari. Mmg perut kembung dan dia cam kuat meragam skit. Dah sapu minyak kt perut & gently massage pon tak jalan.

Pagi tadi belum azan subuh dia dah bangun. Itupon sebab Mama dah bangun dulu. Bila dia jaga then tak dapat nenen mula lah tak nak tidur balik. So Mama ambil Hannah dan bagi meniarap kat carpet sambil Mama lipat baju.


Hannah tengah sedap tidur atas perut muncit Papa



Masa tu le dia rasa nak meneran. Tapi dia merengek2 juga. Saikit gamaknya. Poo poo dah keras skit. Tapi alhamdulillah berjaya juga. Mesti LEGA rasanye perut kan. Mama baru bercadang nak bawak ke klinik hari ni. huhuhuhu..

No comments: