Wednesday, November 30, 2011

Bila Mama mula buat planning


Esok dah masuk bulan Dec. Jadinya lebih kurang 3bulan lagi Hannah akan celebrate her 1st birthday. Macam Qaseh dulu Mama tak buat birthday party jemput orang ramai. Tapi akan bawa gi cuti2 M'sia. Kalau dulu time Qaseh kami ke Genting saje. Kali ni plan nak ke Melaka.

Cuti2 M'sia ni bukan untuk keluarga kecik kami saje. Ni kire Family Gateaway untuk family hubby's side and mine. Bila pergi dalam jumlah orang yg ramai Homestay adalah yg paling sesuai dan ekonomi kan.

Mesti orang kata 3 bulan lama lagi. Planning awal sangat. Tapi saya ni bab2 merancang holiday/event ni mmg suka awal2 senang. Ada plenty of time nak survey tempat2 yg best. Carik the best price yg boleh dapat. Takde kelam kabut.

Tapi the bad side nye ada juga. Contoh last year awal2 dah beli flight ticket nak ke Langkawi di Air Asia untuk birthday Qaseh bulan 4 hari tu. Tiba2 preggy si Hannah dan masa birthday Qaseh saya masih dalam pantang. Burn le ticket tu...Nak wat camne kan..takde rezeki.

Balik cerita ke Melaka ni. Saya mencari2 homestay yg dekat2 dengan pantai & ada BBQ facilities. Bila keluarga berkumpul pasti le BBQ yg paling sesuai kan. Saya pon start google...Jumpe few yg ada BBQ facilities tapi takde pantai.

Sampailah terjumpe SURI HOMESTAY. Di Crystal Bay dekat pantai dan ada BBQ. Memenuhi kriteria. Plus dia ada private swimming pool. Walllahhh....Memang buat saya dan2 tu nak booking. hahahaha...

Tapi tarikh belum confirm bila nak pergi. Siapa interested nak follow belum tau..belum abih diskas dengan en.hubby lagi. So, just bookmark dulu. Harap2 still available le tarikh yg kami nak pergi.

Ada readers blog ni orang Melaka?? Tak pon pernah stay kat Homestay Melaka. Kasi suggestion skit...

1 comment:

Lina said...

Dah tgk blog suri homestay tu.. bestnya.. tp dah fullybooked for cny kan..