Thursday, November 10, 2011

Bye Bye Celcom



I've been using Celcom Postpaid since March 2007. Lepas saya beli HP N70 masa tu. Motif subscribe postpaid sebab masa tu duduk berjauhan dengan tunang tersayang (now en.hubby). So nak le senang bergayut & kalau nak buat video call senang. Masa tu ada juga hotlink prepaid untuk sms. Kitaorg dulu mmg cinta SMS. Sehari 50 - 100 sms tau. Dulu kan sms 1 sen. So lagi jimat SMS dari call.

Setelah 4tahun guna postpaid ni hotlink prepaid kami pon dua2 dah mati. Saya jarang guna no prepaid tu dulu gara2 dapat SMS celaka tu. Nak tau cerita click SINI. Bila dah jarang guna tak topup2 terus no tu dah tak aktif. Prepaid en.hubby pula baru2 ni je tak aktif sbb lupe nak topup. hahaha..

Bila dah takde prepaid. SMS guna postpaid ni mahal. 1 sms 20sen. Asalnya bil dalam RM50++ untuk 250min call dan 20 jer SMS free. Bila dah guna banyak SMS kdg2 Bil mencecah RM70. Tapi minit call tu baru guna 100++min je. Itu apply to en.hubby ye no le. So, agak membazir di situ. Saya pula mmg betul2 guna 250min tu sebab kerja. Just SMS pon banyak..



Dalam hal ni baik bayar apa yg kita guna. Skit kita guna skit le kita bayar kan. So kami beralih ke Maxis. Jadi sub-line abg ipar en.hubby. So kami 1 family dah jadi sub-line. SIL, saya, En.hubby dan MIL.

Jadi lepas ini nak call orang tu berpada2 le ye. Belajar berjimat cermat skit. Hahaha..saya pon pasni kena rajin gi kat telefon ofis yang boleh call out line HP. Telefon ofis kat meja saya tak boleh. Sebelum ni malas nak bangun tu sebab hentam je guna HP sendiri kan. Maklum la company takde bagi HP+line free. So, tak salah kita guna ofis phone untuk tujuan kerja kan. Bukan buat personal call or bergayut ke.

Even dah bertukar ke MAXIS no kami tetap sama. Sebab sayang no tu. No kami lebih kurang sama. Saya 019-xx3xxxx. En.hubby 019-xx8xxxx. Sume no sama kecuali 3 & 8 tu je. Nasib baik skang dah ada kemudahan untuk kekalkan no yg sama kalau tak sayang juga nak tukar no kan.

So, harap servis MAXIS ni ok. Kalau tak...tgk le camne nanti.

No comments: