Tuesday, November 15, 2011

Kalau korang, korang tegur tak???


Dah banyak kali makan di Pizza Hut tapi tak pernah perasan ada Nota macam kat atas tu. Mungkin selama ni makan di sana macam biasa dan dorang sume ok je. So, kalau ada pon tak amik pot sangat.

Nak dijadikan cerita harini gi makan Pizza Hut kat Tesco St18. Ada sorang Indian girl yang layan saya. Dari ambil order sampai serve food le. Sebab makan sorang2 ni saya prefer amik Sensasi Delights je for lunch. Lagipon jimat. Tapi yg dapat saya perhatikan Menu Sensasi Delights dorang tak kan bagi kat customer unless customer yg request.

Muka Indian girl tu mmg tak senyum langsung. Apetah lagi nak memperkenalkan diri kan. Bab nk kenalkan diri tu tak perlu pon takpe bagi saya. Tapi apa salahnya kalau senyum skit. Saya pula yang asyik cakap terima kasih. Dari setel amik order, hantar air, hantar sup, hantar roti last hantar pizza. 5x saya cakap terima kasih. Even minta sos pon saya ckp terima kasih. Sekali pon takde respon mahupon balasan dengan senyuman.

Tapi takde le pula pasal dia x nak senyum saya nak buat hal nak tegur dia. Even dah ada note kat meja tu kan. Biar le..kot2 dia ada problem. Baru pas gaduh ngn boipren ke..Kena marah ngan parent ke..Halalkan je la. Cuma nanti2 senyum2 skit le. Awak kerja kena berdepan dengan customer. Tak nak senyum pi kerja lain yg tak ngadap customer hari2. So konpem takde hal nye.

No comments: