Monday, March 15, 2010

What did I do Yesterday??

Yesterday was Our 2nd Anniversary. Takde pon kuar gi celebrate. Just lepak umah. Kami decided to save money for Qaseh's 1st Birthday Vacation early next month. Berkorban apa saja untuk anak tersayang. So kire mcm postpone celebrate time Qaseh's bday le nanti.

For the past couple of weeks...Every sunday Opah Qaseh gi Kursus Haji. So, tugas memasak menjadi tugas Pn. ApasH x pon my SIL. Kalo SIL pon xde..konpem2 le Pn. ApasH kena masak.

For breakfast yesterday, saya masak cekodok pisang & Nasi goreng pedas kaw. SIL plak lepas antar Opah gi kursus haji..dia tapau 10kpg roti canai. Murah rezeki kami di pagi ahad.

Dalam kol 10.30am camtu, Mak long & Pak Long telah menculik Qaseh bawak balik umah Mak Pak Long. So, tinggal le mama & papa je kat umah. Papa gi amik Opah setel kursus..Mama plak mulakan operasi di dapur. Tanpa sedikit gangguan dari si kecik tu. Aman je masak..huhuhu..

Menu for Lunch :

  • Kari Ikan Nyok-nyok (betul ke eja..men taram je)
  • Sotong masak......x tau le nama apa. Tapi resepi MIL..favorite En.hubby.
  • Sayur taugeh + kucai.

Lauk mmg permintaan en.hubby. So, si wifey menurut perintah sahaja. huhuhu.. Sekali sekala dapat masak ni mmg puas hati. Almaklum la..Pn. ApasH ni mana ada masak hari2. Balik keje sume dah siap. Untung duduk ngn Mak ni kan..

3 comments:

jua said...

waaaa....ini combination BAEK PUNYER. ada satu ko lupa ke apash, kalo ada sambal belacan lagi terangkat. kari kau tu sumpah nampak sedap dan sah-sah sedap dan telah buat aku teringat kari mak aku. sebijik gitu ah warna dan rupanya.

ApasH said...

Jua : Ko tu mmg antu sambal belacan. hahaha..Kari tu pon resepi mak aku. Kalo ade bendi lagik best. Ni kosong je kari aku. Biras aku siap kata dh rupe kari keling je..mengancam le tu..hahaha..

Fazira Aziz said...

hepi anniversary apash.. cepat ms berlalu kan.. semoga berbahagia sell degn family tercinta.. neway citer period lambat tu mcmane? dah otw d 2nd child ke