Thursday, December 15, 2011

My Personal Record

Malam tadi tidur awal dalam jam 9pm kot. Sebabnya Bangun 2.30pagi tu tak tidur2 lagi. Dah sampai 8.30pm gitu mata tak leh celik dah. huhuhu..

Even tidur 9pm, 2.30am dah bangun. Nak siapkan order Kek Karamel untuk bawa ke Putrajaya malam kang. Saya start jam 2.30am siap dalam jam 10.30am. 8 jam untuk 6 biji kek. Waahh...bangga dgn diri sendiri. Hahaha..kire my personal records le.

8 jam tu termasuk le persediaan bahan, baking, cuci mencuci, kemas mengemas dan last packaging le kan. In between tu break kejap gi BF si Hannah. Break Subuh mandi segalanya. Pergi Ofis sat. Actually kalau tolak masa2 tu sebenarnya dalam 6 jam dah boleh siap 6biji kek tu. Jika takde gangguan kan.

Order asal sebenarnya 7biji + 1 biji untuk makan ngan family. Semalam 2org cancel order. Sebab saya bgtau possibility tepi2 puding kek tu akan cacat skit. Sebab travel jauh kan. Letak pula dalam bonet. Just imagine le kan how fragile part puding tu. Baik bgtau awal2 senang. Takde le cerita belakang nanti kan. Kita berniaga kena jujur. Bukan rezeki saya le tu. 2 cancel so saya open order, my besfren May nak sebiji. Alhamdulillah.

Then this morning masa tgh adun kek yg terakhir, another customer kata maybe tak dpt amik sebab kena balik kampung ayah dia sakit. Takpe le saya kata. Bapa dia lagi penting maa. Kita paham le.

So jadinya ada 2biji lebih. Nampak gayanya buat kenduri kek karamel le kat Putrajaya kang. hahahaha...

Ke ada yg nak??? Cepat2 sebelum kena ngap..huhuhuhu..

No comments: