Saturday, December 19, 2009

Tahi Ayam di Kaki

Pic credit to google


Uolls pernah dengar x petua ni??

Kalo ade orang puji especially anak kecil kita comel. cute, cantik, ensem dan sebagainya..Sebagai parents/guardian kita perlu membalas pujian tersebut dengan berkata dalam hati "Tahi Ayam di Kaki".

Tujuan nya ialah untuk mengelakkan anak kecil kita membesar dengan perasaan riak di hati ataupon bahasa kasar nyer.."sentiasa perasan CUN/HENSEM aje"..hehehehe..

1st time saya dengar..mmg nk tergelak. Ni pon my sis baru bgtau last week masa dia wat kendurI Akikah baby boy dia. Dia pon tau sbb ade org yg lebih tua inform kat dia masa kenduri tu. hehehe

Korang pernah dengar x?? Share le. Kalo ade petua2 len yg mencuit hati..bleh share gak. Sharing is caring rite??

1 comment:

Huda said...

hehe xpenah dgr lg ni..1st time tau pun..tp bagus gak kite x galakkan anak kite riak bile beso nnti :)biar mereka rendah diri je..