Monday, August 30, 2010

Semperit


Semalam berjaya juga buat semperit. Dah bape kali tertangguh niat nk buat semperit tu. Bila dh siap doh baru sedar xde acuan buat semperit tu. So, tinggal jap kuar gi pekan beli acuan. Takut 1 jenis acuan x jadi..saya bedal je beli 3 jenis. Standby...

Start kol 2ptg..tekan punye tekan..sampai dh x larat tgn ni ooii...ala2 nk pitam pon ada. saki baki doh saya main hentam je buat bulat2..kahkahkahkah..x larat dh. Ptg tu nk balik kg en.hubby kt Bota plak. So nak tak nak buat aje bulat2..

Masa bakar tu heran gak kenapa le kureng wangi semperit ni..Dalam hati terfikir gak..sbb aku x letak esen vanilla ke. Mmg resepi yg Along bg tu xde mention soh bubuh. Last2 call mak..Cet rupe2nyer my bro tertinggal masa dia type resepi semperit tu. X pasal2 semperit gua x harum..huhuhuhu...

Tapi nasib baik rasa ok. Kena dgn lidah yg x ske manis2 sgt ni. En.hubby pon puji sedap. Dia bila nye x kata sedap kan. Jaga hati isteri katakan.

1 comment:

Huda said...

pandai akak wat kuih semperit..nampak sedap :)