Thursday, August 12, 2010

2 Ramadhan

Alhamdulillah berjaya puasa semalam tanpa sebarang dugaan. Tiada loya, tiada pening dan of course xde muntah2. Itu le kuasa Allah..mempermudahkan puasa saya semalam. Cuma pedih ulu hati tapi masih boleh bertahan.

Lepas ofis hour terus ke Bazar Ramadhan Medan Gopeng. Misi utama membeli Din Murtabak. RM2.50..x kisah le janji dapat makan. Beli skit mknn yg dipesan oleh my mum. Lepas hantar kt my mum terus pecut balik Bt Gajah. Sampai Batu gajah b4 kol 7pm. Saya x mcm isteri2 lain yang bersilat di dapur menyediakan juadah berbuka puasa. Sebab MIL dah siap masak semua. hehehehe..Insyaallah weekend nanti saya masak.Masa berbuka saya cuma jamah 2 ketul kuih dan murtabak saje. Tak lalu makan nasi. sebab malam tadi baru loya datang balik.

Sahur tadi baru saya ke dapur. Masak nasi goreng sbb en.hubby dh request masa time berbuka. Menu saya sahur tadi, Nasi panas, ikan bilis goreng + 2-3ekor udang masak sambal tumis. Dah 2x sahur saya makan ikan bilis. Itu je yang tekak ni bleh terima. Ikan bilis bukan murah tau. Sekilo RM35 tau...

Masuk Puasa hari ke-2..Bangun subuh tadi Ya Allah kepala sakit gile. Loya ya amat..kejap2 "uweekkk"..bunyi je..xde mende yg keluar lagi. Sbb sayang le makanan yg baru makan tu x sempat hadam semua lagi. Now 10.40am masih bertahan dr muntah. Itu dugaan hari ni. Moga2 saya dpt tahan sampai waktu berbuka..

Menu berbuka hari ini?? Tak tau le..terpulang pada MIL..kalau agak2 saya x lalu..ikan bilis ada..goreng saja..kalau rajin buat sambal tumis kering2 tu....

3 comments:

Lin said...

request mil wt tomyamla..mgkin ley ilangkan loya..time aku dulu selalu mkn tomyamla..dpt juga kurgkan loya.tapi jgnla wt pedas,karang gastrik pulak.

ApasH said...

Lin:

Kebetulan mmg smlm MIL buat tomyam. Tapi still x lalu. Lidah ni kurang rasa le. Tu yg jadi x selera makan. Nak kena pekena Tomyam kedai masakan thai kot baru selera. Hehehehe..ngada2 dh dtg..hahaha

Farah . 5577 said...

time2 mcm ni bestnye rs duk ngan mak/mil.. dpt mkn sedap2.. duk rumah sendiri, kena layan diri sendiri jerk.. penat mengemas umah lg.. haish.. eh komplen plak.. hihi.. bc entry apash, tetibe rindu mak n mil. boleh?

adoi, kesiannye.. hrp2 pasni apash oklaa tak muntah2 dah. farah so far oklaa, gastrik xde siang, cume mlm td ada sikit.
take care..