Thursday, September 22, 2011

Bocor sudah...


Alhamdulillah bukan atap rumah yg bocor. Kalau tak musim hujan gini sudah pasti basah dalam rumah. So, apa yg bocor sebenarnya??




MLO Ice pack saya sudah bocor. Tapi 1 peket je la. Yand dua masih survived. Time keluarkan dari cooler bag dan nak simpan dalam freezer, baru perasan kenapa 1 pack cam leper skit berbanding lagi dua tu. Suspect dah bocor le ni. Check2 confirm le sudah bocor. Biasa le dah lama pakai mesti "wear & tear". Beli masa bersalinkan Qaseh. Dah 2thn 5bulan dah pon...



Tapi alhamdulillah masa bersalinkan Hannah saya ada beli 1 set Gel Ice Stylo Mama. So, dah ada back up. So, takde le risau kan. Tapi saya prefer ada 2 set sebab saya ni pelupa orang nya. Balik dr kerja kalau busy buat mende lain sampai terlupa nak simpan balik dalam freezer. The next morning siap2 bag nk gi kerja baru sedar. Tapi takde masalah sebab dah ada 1 set lagi standby dalam freezer kan.

So, better saya beli ice pack lagi utk ganti yg bocor tu kan. Beli chiller coleman pon ok kan. Berlambak tgk ada kat TESCO tu.


***Gambar sumer google sahaja.

2 comments:

Rizziela said...

samalah dengan saya...ada satu set ajer..sekarang ni mcm dah x berfungsi..maklulah ..dah 2 tahun 6 bulan berhikmat..

Mungkin this week nak kena g cari lagi satu set

yg coolmen tu ok ker? rasa mcm menyesakkan ruang ajer..coz agak besar kan?

Puan ApasH said...

Rizziela:

Besar ye?? belum tgk yg real lagi..kalau tak sesuai beli yg MLO juga le nampak gayanya..