Saturday, September 18, 2010

Laporan Raya Pertama

Malam raya & pagi raya pertama kami di Batu Gajah. Malam raya tu tidur jam 4am++ ..uishh..bukan malam dah..tu dah kire pagi. Sebab menantu hantu ni jaga rendang di dapur. MIL dah bape kali suruh tidur. Tapi saya tak sampai hati plak biar MIL yg jaga rendang. Dah le MIL dok busy jahit baju kurung raya saya. huhuhu..Kol 12malam tu baru MIL potong kain baju kurung saya. By the time saya masuk tidur kol 4am++ tu MIL x tidur lagi tau. Cian MIL. Demi anak menantu dapat melaram baju raya sedondon di pagi syawal. I love u mak!! Thank you so much.

Bangun pagi tu tgk baju kurung raya saya dh siap gantung. Tinggal nk jahit hook kain je. So setakat tu bleh le jahit sendiri kan..itu je la yg tahu..kalau lain minta maaf!!..surrender mmg x tau.

Tahun ni Qaseh tak boria ngn Mama..mahupon Papa. Qaseh just pakai baju kurung yg Mak Ngah bagi. Gara2 x jumpe baju kurung siap yg sedondon ngn kami. Jadi la dari xde terus kan.



Kerana kebizian melanda dan petang tu Papa sibuk ke jalan nk ke Cameron Highlands tolong kereta kawan rosak..terus kami terlupa nk shoot gambar family. Ape daaa...Nak kena arrange foto shoot balik ni..Tak bleh jadi. Lagipon raya sebulan kan..hehehe..

Mana gambar tuan punya blog di pagi raya?? Maaf banyak2..yg ade cuma gambar TANGAN tuan punya blog tgh cedok rendang di pagi raya saje yg ade ok!!




Pagi tu sibuk cuci periuk, kuali pinggan mangkuk bagi clear semua. Sbb tidur pon dh lewat kan. Bagun pagi tu baru le buat semua. Ngam2 setel semua..jiran datang beraya..sibuk plak melayan tetamu. Jiran balik..cuci plak pinggan mangkuk..Bila dh setel..family adik MIL plak datang. Itulah situasi hari raya kan. Mesti busy layan tetamu.




Plan awal..lepas setel solat raya pagi tu en.hubby akan hantar saya ngn Qaseh balik umah my mum. Sbb umah my mum busy prepare utk Along bertunang esok nya. Tapi last2 jam 3ptg baru dapat gerak....

Cukup le laporan raya pertama..saya x gi beraya pon sbb busy kan. Nanti update Majlis pertunangan Along plak...

Selamat berhujung minggu..sambung sessi beraya lagi!!

1 comment:

asmaa said...

assalamualaikum

lama tak berhubung ngan sahabat seorg ini...dah bape bulan baby dlm perut...

selamat hari raya aidilfitri ampun maaf diatas janji-janji yg msh tidak tertunai lagi tuh...huhuhu