Friday, January 6, 2012

Perli ke bang???


Hari lewat skit pergi lunch. Orang dh setel solat jumaat baru saya dpt lunch. Ada kerja kena setelkan dulu. So, pergi ke Tesco St18. Makan kat Food court je. Order le Nasi Putih + Sotong masak merah + Telur Dadar.

Saya mmg peminat makanan pedas. Bila menu takde pon "Sotong masak pedas" saya pon minta Sotong masak merah PEDAS. Bila mamat tu ulang order saya dia just mention "Sotong masak merah" saya pon ulang balik. "PEDAS YE".

Bila order siap dari jauh saya nampak hijau2 dalam plate tu. Kacang panjang gamaknya. Bila dah dekat baru tau hijau2 tu rupenye Cili Padi. Haaiii bang perli saya ke???

1 plate sotong tu RM4.90. Tapi dah rupe Cili padi masak merah je. Dah cili padi nye lagi banyak dari sotong. Ish..ish..ish...Kalau kacang panjang boleh juga nak dimakan.




Even letak banyak tu punye cili padi, sotong tu takde le pedas mana. Sebab dia letak sebiji2..mana pedas nak terasa. Cer tumbuk skit ke..tak pon hiris je. Tapi takde pasal le aku nak kunyah cili padi tu. Tu cari nahas namanya.

1 comment:

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

hahahah


nita pun mmg suke pedas...dr kecik mak dah ajar makan pedas..mak nita gune sekilo cili padi kampung utk sebulan...masak macam2..