Tuesday, February 21, 2012

Nilai kepuasan

Actually dah share kat status FB. Tapi saje nak abadikan dalam blog. Lagipon kesian benor dgn blog ni. Asyik terabai je kan.

Sabtu lepas, saya sempat ke Karnival RTC di Gopeng. Saya pergi pagi Sabtu sebab time tu je boleh pergi, siap amik cuti lagi. Petang sabtu dan esoknya Ahad saya ada kelas. So, terpaksa juga pergi pagi sabtu tu.

Ramainya orang, maybe sbb haritu Najib pon nak datang rasmi kan. Terpaksa angkut Hannah sekali dgn stroller. Nak tinggalkan dengan SIL dalam kereta takut melalak nak susu pula. So, si Qaseh stay dgn Mak Long dalam kereta. Mama takut susah nak handle dua2. Alhamdulillah Hannah behave je. Good girl.

Kat RTC tu le saya akhirnya dapat daftar Apash Sweet Treats dgn SSM. Sebenarnya tak plan pon. Disebabkan alang2 kt situ boleh buat, baik terus buat. Tak perlu bersusah nak ke Greentown Mall nanti.

Then, satu lagi hal berjaya beli oven baru semalam. Selama ni guna oven Along saya je. Dari mengandungkan Hannah dulu. Skang Hannah dah nak setahun. Beli dengan duit keuntungan buat kelas selama 2 minggu. Rasa kepuasan dia lain. Sangat lain tau. Compare beli dengan duit gaji ke bonus ke. huhuhu..

Alaaa beli oven kecik je. 35L je. Tapi jadi le kan. Nanti kumpul2 duit baru beli industrial oven tu plak. Skang ni masalah takde space. Makin semak rumah MIL dengan barang2 saya. InsyaAlllah nanti dah ade rumah sendiri kan. Boleh le sumbat segala barang.

Walaupon harga oven tu baru Rm265 je..tapi masa bayar kt kedai cina tu hati berbunga2 you...sebab hasil titik peluh sendiri kan. PRICELESS.

Tujuan beli oven tu supaya ada 2 oven cepat skit process nak bakar kek dalam kelas nanti. Takde le kelas lambat setel kan. Skang duit keuntungan sume rolling balik beli tools utk upgradekan kelas lagi...

Okle dah panjang membebel hari ni. Doakan saya makin kuat berusaha untuk majukan biz ni dan berjaya capai target saya ye. TQ kawan2..

1 comment:

Hasina Terebuzzu said...

tahniah apash! bangga ngn ko.. mmg puas dpt beli brg yg kita nk dgn titik peluh sendiri.. aku doakan ko berjaya dgn cita2 ko